Čtenářské deníky
Děti mají za úkol přečíst každý měsíc knihu jednoho z následujících literárních žánrů: pohádka, příběh s dětským hrdinou, kniha poezie, bajky, báje a pověsti, sci-fi, encyklopedie. Čtenářské deníky budou děti odevzdávat ke kontrole podle následujícího rozpisu:
za únor 28.2. |
za březen 29.3. |
za duben 30.4. |
za květen 31.5. |
za červen 27.6. |
Jak na to?
Čtenářský deník má za úkol zachytit tvé čtenářské zážitky. Nejde v něm o to, napsat podrobně děj knihy, všechny postavy, co přesně se stalo a jak to dopadlo (to si může každý vyhledat jinde). Čtenářský deník je tvé VLASTNÍ dílo; má knihu PŘEDSTAVIT, to pro tebe znamená stručně napsat, o čem kniha je, jaké tam jsou hlavní postavy, zda jsou kladné nebo záporné. Velmi stručně můžeš nastínit, o co v příběhu šlo, ale neměl bys vyzradit, jak to dopadlo, protože čtenářský deník může také posloužit jako „lákadlo“ pro kamarády, kterým ale přece nemůžeš prozradit z knihy vše, protože by pak pro ně čtení nebylo zajímavé, kdyby věděli, jak to dopadne. NEJDŮLEŽITĚJŠÍ na čtenářském deníku je tvé hodnocení knihy. Vždy, když do hodnocení něco napíšeš, zkus si položit otázku PROČ a případně na ni můžeš hned odpovědět. (například: Knihu bych doporučil milovníkům zvířat, protože se v ní objevují málo známé druhy, které jsou ale velmi zajímavé a něco se o nich dozvíme).
Své dojmy z knihy či zajímavé myšlenky si můžeš psát na papír již během čtení, hned, jak tě něco zaujme.
Nezapomeň ve své práci ve čtenářském deníku dodržovat odstavce (co bod, to odstavec). Čtenářský deník doplníš ilustrací.